Andar, spöken, döda...kontakt?

Har vid några tillfällen i livet haft konstiga upplevelser.

För många många år sedan vaknade jag av att det knackade på fönstret.
Ingen var där. Men tiden med en släktings bortgång var nästan exakt...men då var jag bara en liten flicka.
Detta har hänt igen...
Har många gånger även känt en närvaro av något, sett något i ögonvrån, hört hur det kommit hem någon men när det egentligen inte kommit hem nån.
Ringer till vänner/släkt just när de tänker på mig. "Fy vad du är hemsk" har jag fått höra hur många gånger som hellst av olika personer.

Men det mest konstiga var för några år sedan när min moster dog.
En vecka efter hon dött vaknar jag av att telefonen ringer (eller vaken var jag nog inte, men ett konstigt drömtillstånd eller mellan läge av vakenhet och dröm).
Jag "svarar"..Det är min moster som säger "Men hej Katarina, är det DU som svarar" och låter jätte förvånad.
"Jaa, säger jag. Skulle jag inte svara" och tänker hela tiden att hon kan inte ringa till mig, hon är ju död!
"Jo, nä...jag ville bara säga att det är bra här. Jag har det bra."
Vi pratar en kort stund, jag tänker hela tiden att hon är ju död, det här kan inte hända...
Sedan vaknar jag helt av att jag sitter i sängen och skakar.
På morgonen vet jag inte vad som hänt eller inte hänt, det är en mycket märklig känsla.
Ringer till min mamma för att berätta vad som hänt men innan jag hinner berätta säger hon
"Men vet du..i natt vaknade jag av att telefonen ringde kl 02.30 men det var ingen där?"
Då svara jag henne.."Nej, det ringde här med samma tid här hos mig och jag svarade" och så berättade jag allt för henne och det kan kanske på något konstigt sätt förklara varför min moster var så förvånad över att det jag jag som svarade och inte min mamma, hennes syster....

I somras dog min svägerskas pappa hastigt.
En vecka senare drömmer jag om honom, hur han står på en brygga och fiskar. vinkar till mig och är lycklig.
Helt plötsligt så sveper han in framför mig så nära att jag rikigt känner hans närvaro, känder nästan som om jag skulle svimma, och säger "det är bra här, jag har det bra. Jag vill att de ska veta det" så försvinner han igen.
Jag vaknar otroligt tagen av händelsen.

Så såg jag på ett program på tv i förra veckan där det var en kvinna i USA som var drömtydare.
Hon hade även koll på andevärlden och beskrev att om man har en kontakt med en avliden person så kan man många gånger ha det i sina drömmar. Men man kan även känna dem fysiskt eller känna lukten av dem.
En annan vanlig händelse när de vill kontakta oss levande är att man vaknar av att sängen skakar eller att telefonen ringer!!!
Gissa om jag blev snopen när hon sa det senare....
Vad ska man tro....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0