Mitt nya liv börjar på måndag..

Hur många gånger säger man inte att på måndag då ska jag börja mitt nya liv.
Jag har startat redan nu på söndag kväll med en ansiktsmask.
Vad ska det nya i mitt nya liv vara då?

Träna eller i alla fall promenera( några gånger i veckan)
Äta rätt (eller mindre fel)
Inte köpa choklad i automaten på jobbet (inte ofta i alla fall)
Dra ner på Cola konsumtionen (svårt men lite lite i alla fall)
Kanske ta en kort friskluft paus på lunch (då och då)
Stå mer på jobbet, vi har elektriskt höj och sänkbart bord.(några gånger i veckan)

När man först ser punkterna så känns det jobbigt.
Men när jag satte dit ( ) så känns det bättre. Det innanför ( ) kan jag i alla fall klara av. Tror jag...
känner mig inte alls motiverad men...jag kör ändå!

I morgon så startar jag! igen...

 


Kommentarer
Postat av: Maritzi

Svårt att ta sig i kragen men om du bara börjar så kommer snart orken. Bara gör det, tänk inte så mycket på alla alternativ utan ta på skorna och gå, gå, gå, gå.... Det är "motståndet" som är det tuffa ... När du väl bara börjat så går det. Lycka till

2007-11-17 @ 18:13:50
URL: http://maritzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0