Attityd/inställning

En människas inställning/attityd till jobbet speglar arbetsdagen.
Jag har en kollega som innan varje samtal säger "åh jag orkar inte svara"
eller när honska räkna "åh dom där förfrågningarna som aldrig tar slut".

Tror du inte hon skulle må bra av att tänka lite annorlunda?
Kanske dagen 08.00-16.30 skulle gå lite snabbare om hon tänkte innan samtalet att hon ska göra kunden nöjd, se det som en utmaning.
Eller att om jag gör ett korrekt, snabbt svar på en förfrågan så kanske jag har tid för någon annan roligare syssla.
Kanske till och med jobbet skulle bli kul?

Jag tror i alla fall på att om du inte mår bra
eller om något du gör inte fungerar så bra.
GÖR PÅ NÅGOT ANNAT SÄTT

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hur orkar en sån person med sitt jobb??
Låter som du behövs på det där stället.

2007-10-24 @ 14:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0