Instruktionsbok. Lampbyte på Peugeot 807....

Dem läste jag också. För flera veckor sedan, men ändå...
Idag skulle det ske. Halvljuset fungerar inte och att åka "enögd" när det är mörkt och inga gatlysen finns är inte kul.
Dessutom har jag en man som inte tar tag i saker....
Så jag byter.
Har bytt förut, men inte på det  här bilen.

Har du försök byta lampor på en Peugeot 807 ?
Inte?
Kan inte finnas någon mer idiotisk placering! Man ser inte vad man ska stoppa händerna, men ser inte ett skit.
Så fram med en spegel och en ficklampa (mobilen fick agera lampa).
Efter en stund fick jag till slut bort lampan, men även de klamrar som håller fast glödlampan.
Ner på macken och köpte en ny glödlampa.
Att få tillbaks lampan var värre än jag föreställt mig. Så fort jag satte ner handen så syntes så klart inget i speglen och det gick inte att titta in och ner till lampfästet på annat sätt.
Det tog totalt med urtagning (5min), inhandling (5min) och ditsättning....EN TIIMME!

Glad att allt var över hoppar jag in i bilen, startar, och inser att jag bytt HELLJUSET och inte HALVLJUSET!!!
Ringde mannen, "köp en lampa på macken en H7"


Det tog 5 min för mig att byta den andra lampan, såå mycket enkare när klamrarna var kvar.
GUD VAD DUKTIG JAG ÄR ;-)

Kommentarer
Postat av: Asa Eden

Vilken sjuhelvetes kvinna!!

2007-10-23 @ 22:11:36
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: mamma

Ja du är verkligen duktig helt olik din mamma som är totalt novis när det gäller bilar.

2007-10-23 @ 22:53:52
Postat av: Isabelle

Imponerande! Jag skulle inte ens få för mig att försöka ;)

2007-10-24 @ 14:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0