Att bryta en tradition

Jag vet inte om det alltid är svårt att bryta en tradition, men det kanske är just det som gör det till en tradition. Att man gjort det fler än två gånger och att det är något som man förväntas göra.
Jag funderar på att bryta vår sommar/midsommar tradition. Vi har varit på samma ställe i 34 år i år och för mig, mina föräldrar, mina barn så är det en återkommande tradition som vi alla uppskattat. Men med fler önskemål som pockar och en ekonomi som inte tillåter allt man vill göra så kanske det är dags att lägga ner detta efter 34 år och starta en ny tradition....Men jag vet inte säkert ännu.
Måste bestämma mig före januari, med tanke på bokning osv.

Så ett tag till kan jag fundera.

Innan jag tar beslut så vill jag förankra med resterande som berörs av denna traditions ändring dvs min familj, mina föräldrar och mina bröder med familjer.

Men jag tror att jag är klar.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Och en nyfiken undrar förstås vad det kan vara för NY tradition fru R har i åtanke? Stort, starkt och modigt - och alldeles rätt - är ditt beslut, hur som helst. Kramen.

2008-08-15 @ 20:42:13
URL: http://blogg.alltombarn.se/gabriella/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0