TRIAL

Vid midsommar kom ett par killar till vår camping och visade trial (körning med motorcykel, står upp och kör, får inte nudda marken och tar sig upp/nerför hinder mm).
Yngsta sonen tyckte det var skit fränt och ville testa. Vi fick veta att Timrå har en klubb och att man på Onsdagar får testa.

Jag och sonen åkte dit idag. När vi var framme sa han direkt:
"Jag vet inte om jag vågar"
Vi satte oss och kände in stämningen lite, testrundan var i en sandgrop med lite hinder ( om man kunde köra så fanns det hinder att testa).
Sonen vägrade och det blev jag som körde. Ja vad gör man inte för att peppa dem, och rätt kul var det faktiskt.

Efter närmare en timme provade han i alla fall, med lite balanshjälp av en snäll tränare, så gick det bra.
En runda blev det, sedan ville han inte mer.
Men nästa onsdag då ska han dit igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0