JULTON i sundsvall

Julton i GA:kykan sundsvall är en tradition som sträcker sig långt tillbaks.
För 10 år sedan slutade jag i kammarkören men i 10 år stod jag där i körledet. Varje år.
Det är en underbar konsert som ger "tuppskinn" från tårna till hårbotten.. och även om jag inte är med längre så måste jag åka ner på genrepet varje år, nästan.
De sånger som är återkommande sitter i ryggraden. Jag vet precis hur Kjell  (Lönnå) kommer att dirigera, jag vet vart man ska frasera, nyansera och vart T och S ska sitta i sångerna. Jag vet när Stig Robertsson slår med cymbalerna, jag kan arren på de olika instrumenten. Ja. det är magiskt på något vis.

Efter julton är det jul.
Då skall tomtar och dukar fram och någon dag senare även granen.

Idag var jag, dottern och yngsta sonen ner till genrepet. Jag tittade, lyssnade, sjöng, skrattade, log och njöt samtidigt som en vemodig känsla fanns i kroppen.

Men nu är det i alla fall jul!

Kommentarer
Postat av: Asa Eden

Det later sa dar riktigt jul-mysigt.

Wow att du sjong i kor 10 ar!!! Jag skulle oxa vilja kunna sjunga.

God jul (fast vi "ses" nog igen innan jul)

2008-12-20 @ 10:33:59
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0