Jourhavande medmänniska

Ja ha, så blev man jourhavande medmänniska då, IGEN.
Skulle åka hem tidigt från jobbet, inte vara med på efter work pga av en dunkande huvudvärk.
Tänkte bara ta en sväng på köpcentret i utkanten av staden. Kolla lite, stosa lite och skippa middagen hemma.
Mötte då en bekant, en kompis kompis som jag inte pratat så mycket med under de år som vi kännt varandra. Någon gång varje vinter bara.
Hon började prata, och prata och till slut hamnade vi på ett snabbmats ställe och käkade, pratade. Det blev ca två timmar totalt.
Hon behövde det.

Jag kan vila nu, det var helt ok och trevligt.
Får ta en annan dag med strosandet i butikerna jag skulle till för nu är kl 19.26 och jag har precis kommit hem.
Nu ska jag fundera på vad vi pratade om, sedan ska jag landa. Ta min vetekudde och en filt och försvinna in i något tv-program.
Jag jar gjort det igen...hoppas det hjälpte henne något i sitt liv där hon är just nu...

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Byt jobb... Kramen.

2008-02-20 @ 20:04:46
URL: http://blogg.alltombarn.se/gabriella/
Postat av: Isabelle

Förhoppningsvis är det så att det man ger får man tillbaka.

2008-02-24 @ 16:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0