OM jag vore en bil

Om jag vore en bil så hoppas jag att man inte ville köra mig på skroten.


Nej jag vore kanske inte den dyraste, snyggaste, nyaste, snabbaste osv. MEN jag var den där "pärlan" som så många önskar att de hade fått tag på, TROTS alla skavanker.

Man skulle lägga ner all sin tid, alla sina pengar, all sin kärlek på att putsa, fixa, dona, för att allt skulle bli så perfekt som det bara kan bli med en sliten men ack så speciell bil.

En raritet när jag blir äldre. Vårdas ömt och med kärlek. Köpa lite delar, olja, puts, färg. Slipa lite och putsa upp och få ett strålande resultat.

Så om jag vore en bil så var det många som vill få tag på just mig och om de inte lyckades så i värsta fall något liknande exemplar av årgång 1968.


Eller....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0