Språkfel..

Skrev en lapp till mina föräldrar.
Skulle placera den på kylskåpet men insåg mitt misstag rätt omgående och såg framför mig SMS eller telefonsamtal som skulle komma med kommentarer.
Så här skrev jag.

"Ät upp daimtårtan i kylskåpet. Hälsningar Kicki"

och det som troligen skulle komma var ungefär:

"måste vi äta den i kylskåpet, det är så trångt och kallt?"

Så jag plitade ner lite smått "...som står i..." innan jag bröt ihop totalt ;-)
Är säkert inte alla som skulle reagerat och tänkt så, men jag lovar att mina föräldrar skulle gjort det. Och de skulle ha skrattat...men de gör de säkert nu med...

Kommentarer
Postat av: mamma

ja du är kul du fick ett gott skratt

2008-07-27 @ 13:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0