Vad ville de ?? (en varning till tjejer i sundsvall, kanske....)

Idag när jag åkte från jobbet noterade jag en bil som låg framför mig.
Först skulle vi ut på en större trafikerad väg, göra en vänstersväng in på den vägen från vår väg som inte var enkelriktad.
Bilen framför filkör som om vägen var enkelriktad och sedan i vänstersvängen ut på den lite större gatan så kör de nästan in i en refug.
Jag tänkte att nu var det läge att tipsa polisen om fylle körning, dessutom var bilen skrotig och finsk regad (inte för att jag har något emot finska medborgare men de kryllar inte av dessa risiga bilar på stan).

Kör förbi dem.
De ligger efter mig ett tag.
När jag kommer till en korsning lägger de sig i filen till vänster om mig, tutar, tutar och visar att jag ska ha ner rutan.
Jag hissar ner den.
"Du ditt bakhjul vinglar hit och dit (visar med gester) vet inte om du kan köra så, kanske... men du borde kolla"
"Ok", säger jag "jag åker in längre fram och kollar". (de står i filen för att komma in till en mack, men jag väjer att fortsätta min fil).
Åker och ser i backspegeln att de byter fil och inte svänger vänster som de borde.
Jag brassar järnet på motorvägen som är lite längre fram. Tänker att "jag har inte tid med att kolla däcket nu, jag ska på vårdcentralen"...."lossnar det så kossnar det, men det borde sitta kvar eftersom det var ett par veckor sedan vi bytte".."är det något fel skulle det känna i bilen"....

När jag svängt av motorvägen är de inte efter, jag stannar och kollar på hjulen.
Åker vidare.
Efter besöket på vc åker jag till pappa som kör efter min bil och kollar, vi byter bilar och jag åker efter och kollar.
Vi åker fort, sakta, svängande hit och dit.
Det finns inte ett enda litet extra darr på något av bakdäcken.....

Undrar vad de ville??

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Läskigt.

2008-11-06 @ 07:51:47
Postat av: Asa Eden

Usch!

2008-11-08 @ 09:58:50
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0