Pyssel farbrorn på vår gata...

I vintras skrev jag om vår "snöskottartomte". Han kan inte bara skotta snö, han är en hejare på att byta däck och fixa med bilar.
Mina föräldrar har lämat dit lilla bilen som de har och han har lagat och fixat.
I förrgår lämnade vi dit vår stora bil för att få däcken skiftade till vinterdäck. På eftermiddagen när jag kommit hem från jobbet plingade han på. Bilen var klar, han lastade in däcken i garaget. Tog sedan med sig lilla bilen och senare på kvällen kom han tillbaks med den, bytt och klar och däcken inburna i garaget då med.
Den dagen hade han även bytt däck åt mina föräldrar och säkert fler med.

Underbara grannar, vi tackar såååå mycket för det jobbet.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0