Snabbtänkt 10 åring, med matte problem ;-)

Vid middagen idag testade jag tripp, trapp och trulls förmåga att svara snabbt på olika matte tal.
Det gick lite si så där..
10 åringen berättade att de haft hälso tema hela veckan och idag hade de bla pratat om hur mycket socker det är i olika produkter.
"Mamma vet du hur många sockerbitar det är i en 2 L apelsin läsk?"
"nää kanske 60" svarade jag.
" Det är 48-52 stycken" "Vet du hur många det är i ..." och så fortsatte det.
"Men mamma vet du hur många sockerbitar det är i en KexChoklad?...Det är bara 4st"

Då tänkte jag vara smart...
(slug mamma som skulle få sonen att räkna gånger snabbt)


Jag: "Men hur många Kexchoklad kan du äta innan det blivit lika mycket som i en 2L apelsin läsk då?"
Sonen: "INGEN! Jag är ju allergisk mot choklad"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0