Utmanad

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Helene...

Hur fördelas sysslorna i hemmet?

1. Vem tvättar?
Jag tvättar allt. Men om det är något som ska strykas gör Peter det.

2. Vem diskar?
Diskmaskinen.

3. Vem damsuger och torkar golv?
Nästan alltid jag som dammsuger. Torka golven gör jag när jag känner för det, dvs inte allt för ofta MEN oftare nu är tidigare
.
4. Vem dammtorkar?
Jag. Men jag håller på att träna barnen :-)

5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?
Peter om han gör det direkt när jag säger till. Annars jag för om inte,, så blir det inga hyllor odyl.

6. Vem sköter om bilen?
Jag kör tankar bensin och olja, kollar glykol (som Peter inte kan hihi). Peter tvättar och byter däck!

7. Vem stryker kläderna?
Peter eller svärmor :-) 

8. Vem rengör avlopp osv?
Peter, Peter och absolut bara Peter. Om inte han gjorde det skulle jag behöva hyra in någon alt skita i att rensa.

9. Vem storhandlar?
Ingen. Vi handlar när vi behöver.
 
10. Vem kastar grovsopor, tidningar mm?
Peter eller äldsta sonen slänger sopor. Tidningar mm dvs återvinning kör jag och barnen. Till soptippen åker Peter plus den som vill offra sig oftast jag.

11. Vem lagar maten?
På vardagarna är det oftast jag eftersom jag är hemma ungefär 1 timme före Peter. På helgen? olika men så här är det. Jag gör mat för att jag måste, Peter för att det är rätt kul. Jag äter för att jag måste, Peter för att det är gott.

Vi delar nog rätt mycket på det mesta men ändå gör jag nog mest av allt. När det gäller planering av vad det än må vara, semester, renovering, ja.. you name it.. då är det BARA jag.
Jag utmanar Gabbi, Åsa, Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0