Köldallergin kommer nu..

Förra året var första året som jag reagerade på kyla. Det kliar och sticker FRUKTANSVÄRT på framför allt fingarar och öron samt lår.
Tänkte här om dagen att det kanske var tillfälligt, jag kanske var risig efter min 8 v långa feber. Men tyvärr inte..
Nu när jag hämtade sonen på skolan, +10 C grader ute kör bilen t.o.r  skolan/hemmet totalt 5 minuter, så är reaktionen ett faktum, fingertopparna som hållit tag i ratten kliar och sticker rätt mycket. Undrar hur det blir när det blir minusgrader???
Tips någon??
(kan meddela att jag äter Loratadin och de fungerar inte mot detta)

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Prova att ha luft fuktare hemma. Luften blir ju även torrare när de är kallt ute och huden mer ömtålig. Med högre luftfuktighet hemma kan man få lite tåligare hud mot kylan. Jag har luft fuktare men främst pga att mina lungor är känsliga och jag får lättare lunginflammationer i torr luft. Så jag fukt-laddar hemma och "håller" bättre när ja går ut.

Kanske värt ett försök iaf.

2008-10-24 @ 12:21:38
URL: http://nickiz.blogg.se/life

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0