Människor är intressanta, olika men ändå så lika..

På jobbet idag satt vi fyra stycken och pratade.
Det blev prat om män och kvinnor i förhållanden.
En av de i sällskapet berättade om hur de hade det med olika aktiviteter som de gjorde/inte gjorde var för sig.
Jag tänkte att " det där känner jag igen, så hade vi det med" och funderade vidare på hur länge de två varit tillsammans? För oss var det efter 4-5 år som vi hamnade där. Jo då, de hade varit tillsammans i 4 år. (ler igenkännande)
Sedan kom vi till en annan del och jag kände igen mig där med, det intressanta var också att vi var tre tjejer och en kille som pratade och han kom med några bra frågor på sånt som vi tyckte var självklart..och då inser man att det är nog mycket som är typiskt manligt och kvinligt.. mer än man kanske tror först.

När vi pratat klart och var på väl till arbetsplatsen igen kom killen ikapp mig och skrattade och erkännde att han minsann också gjort en av de saker som vi satt och beklagade oss över när det gällde våra män. Och frågade "vad jag jag göra då för att det ska bli rätt", si eller så? ....(jo då han fick tips och alternativ lösning)  :-)

Det blev en rätt lång lunch, men intressant.
Jag tycker människor är intressanta.
Och trots att vi var fyra rätt olika personer, i olika åldrar, med olika sociala situationer...så är det rätt så lika över allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0