Arbete trots semester

Ja dvs trägårdsarbete.
För mig är detta ett arbete som jag borde få betalt för.
För inte är det kul inte.

Fick i alla fall ett ryck och tog rabatten vid garaget. En hel skottkärra med ogräs. På vägen till slänghögen tog jag lite framför lekstugan och sedan fastnade jag bakom lekstugan, där mannen hävdar att jag bara slänger allt som jag inte orkar gå till baksidan med. Och visst stämmer det! Jag gör det! Men jag kan även upplysa om att jag hittade en grind, en stomme till farthinder, brädor mm och det har jag INTE lagt dit. Undrar vem som gjort det??

Sitter nu och svetten rinner från pannan, det är väl lika bra att springa en runda då eftersom en dusch står högt på min lista just nu. Lika bra att bli ännu varmare och svettigare på en gång och sedan ta den efterlängtade duschen.

Jo..någon som vet någon bra växt som kan planteras bakom lekstugan i skuggan?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja men kom du hem till mig.. så ska du få se på ogräs.. Vi har endast handplockat 600 kvm ogräs.. har ca 400 kvar.. Jag ska alltid va värst ja ;) Men jag håller med dig.. ofantligt tråkigt det enda som gör att det är värt det är att det syns att det blivit gjort och HUR mycket man gjort.. iaf i nån vecka ;) När börjar du jobba igen..?Kram Hanna

2009-07-21 @ 21:57:50
URL: http://silvershonan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0