Aktiv söndag

En ovanligt aktiv söndag var det hos familjen R idag.
Alla i familjen, + kusin Henrik som övernattat här, åt frukost kl 9 för att vid 10-tiden vara med i cykelloppet Alnötrampen. Svägerskan Annika och kusien Louise kom från andra sidan stan för att vara med.
Jag skickade iväg alla och åkte sedan till Ica för att inhandla det som behövdes till Depå-stop i Hartungviken hos Lillebror.
Där kollade jag och guddottern Tuva på cyklister som susade/rullade förbi.
Vi vinkade och ropade heja heja..
Sedan kom alla och lunchfikat satt fint.
Sövde ner Kira i vagnen efter att vi sjungit och lekt.
När de cyklade vidare lekte jag och Tuva lite i lekstugan, jag blev bjuden på pizza, saft och godisklubba. Och saften råkade jag få i näsan..men bara på skoj så klart...

Hem och rösta, gjorde vår plikt som medborgare alltså..

Senare var vi i nästa vik, Lilla Havstoviken, och P hjälpte pappa med markiser till huset. Då blev det mer leka eftersom Kira och Tuva var där med.
Vi sjöng, plockade barr, fikade, busade mm. Så stog vi på händer och hjulade!!! Japp det var några år sedan men det gick ju bra :-D
Tuva körde sin egen variant av hjulning, svårt att göra något annat när man är 2,5 år. Men jag P och lillebror T klarade alla av det. Nu är det bara Sus kvar..

Väl hemma drog jag ut på en 40 min jogging/gå runda,
Och nu är det stop. 
Soffan.
Tv.
Datorn.
Inget mer idag tack!.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0