Uppäten av en schäfer

Idag tog jag en promenad varvat med jogging till mina föräldrar vid havet. 
1 mil
Efter ca 3,5 km trodde jag att jag skulle bli middag åt en Schäfer och en Collie.
Bägge två kom rusandes, skällandes mot mig. Men eftersom grinden till gården var stängd tänkte jag inte så mycket på det...förrän jag ser att Collien tar en väg genom skogen, varpå schäfter hakar på.
Full fart, skällandes med två hysteriska människor uppe vid huset som gallskriker efter hundarna, och bara det gör ju att man funder HUR farliga de exakt är.
Ut på vägen kommer de, samtidigt som bilar (som tur är) men de varken ser bilarna eller hör ägarnas rop och skrik.
Schäfern blev nästan påkörd av en lätt lastbil och blir lite orolig och avbruten i sin attack.
Collien irrar runt.
Till slut, pga förvirringen med bilar, så vänder hundarna motvilligt tillbaks mot gården.

Jag kan bara konstatera att jag som inte alls är hundrädd, blev riktigt rädd.
Jag vet att jag funderade vad jag skulle göra, ja inte springa, inte stirra, jag bara gick sakta vidare och hade lite koll på vart de var och hoppades att kaoset med bilarna skulle rädda mig. Lastbilen körde dessutom upp nära mig så schäfern fick vika undan. Tackar tackar till mannen bakom ratten.

Tyvärr kommer säkert någon av hundarna bli påkörd snart, har sett dem förut på vägen.
Tyvärr kommer jag vara rädd nästa gång jag ska ta min tur ut till havet per fots.
Tyvärr tycker jag att människor som inte har koll på hundar ska inte ha hund.
Tyvärr så hoppas jag att hundarna, biter ägarna, eller att ägarna blir sjuk och inte kan ha hunden kvar. 
För det är ägarens fel allt ihop.
Pucko!

Kommentarer
Postat av: Anonym

härlig blogg :D

vad tycker du om min?

http://annebertelsen.blogg.se

ha en bra kväll :)

2009-06-30 @ 21:40:59
Postat av: Nathalie

Låter inge vidare det där. De borde såklart ha mer koll. Men att önska att något hemskt ska hända vare sig hunden eller ägarna kanske inte är det bästa. Jag tycker du ska lägga i ett brev i deras brevlåda och be dem ha staket eller stängsel runt hela gården så att hundarna inte kan springa ut sådär på vägen.

2009-06-30 @ 22:04:54
URL: http://nathalieisaksen.blogg.se/
Postat av: Katarina

Nathalie: Självklart hoppas jag att inget händer dem. Och att lägga en lapp i lådan var precis det första jag tänkte på. Men när jag skrev blev jag lite irriterad och mordisk ;-)

2009-06-30 @ 22:21:55
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Carin K

Jag hade tvärdött på stället, usch, men samtidigt så är det synd om hundarna. Det är som sagt alltid människan som äger hunden som man ska klaga på, hunden gör som den är lärd. Och tyvärr finns alltför många idioter som har hundar.

Vad blir det för rutt, har ni bestämt er?

Hoppas vi ses imorgon, nu ska jag ut på stan...

2009-07-01 @ 17:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0