Vänner ("vad är en vänskap..")

Ännu en av mina vänner mår dåligt, beksed om bröstcancer. Jag finner inte ord.
I kören som jag var med i under måga år brukade vi sjunga en sång "Vänskap" och de orden älskar jag och stämmer in på några av vännerna jag har. 
Speciellt på denna vän.
Som vi sjunger: "blicken som säger, vänner är vi"..Det behövs inga ord, vi behöver inte ses ofta.
Tänker på dig, finns här. 
Nu tar jag dina händer, och min nära släktings händer, och sjunger för er.


Vad är vänskap? Kan den förklaras,
Blicken som säger: Vänner är vi
Sällan vi talar om vad vi känner,
vi bara vet det, vet det
Vänner vi skall förbli.

Kanske med åren ses vi rätt sällan
möts inte ofta, skiljas igen
Men när vi träffas, du är densamma
Vi vet det båda,
Vår vänskap varar än.

Fröjd det mig ger att du finns i världen
att vi kan mötas och skiljas så
helt utan fraser, självklart och enkelt
Tänk att en sådan gåva
man kan av livet få.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vackra ord.

Omtanke till dig och din vän.

Kan jag göra något, svara på frågor eller så, så hör av dig. Kram!

2009-06-14 @ 13:14:39
URL: http://isabloggar.se
Postat av: Katarina

Isabelle: Tack, skönt att veta att du finns till för frågor och funderingar. Ska berätta det för vännen med..men hon kanske läser det här ändå ;-)

2009-06-15 @ 10:51:35
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0