Att bryta traditioner.

Redan förra året skrev jag om att det kanske var dags att bryta traditionen vid midsommar. Bryta det som jag, mina bröder och mina föräldrar gjort sedan jag var 6 år. Det blev inte så förra året. Vi körde samma som alltid tillsammans med min familj, mina bröders familjer, mina föräldrar och min farbror Kurt och hans fru.
Men i år bryter vi.
Éfter att ha funderat ett år till så har vi nu beslutat oss för att inte ställa husvagnen på säsongsplats där och inte heller fira midsommar där.
En sak är säker. Det BLIR ingen riktig midsommar i år. Men det är helt ok.
Anledningen att vi bryter är delvis ekonomin och tiden, men även att jag känner ett behov av att bryta.
Att betala en säsongsplats där 4000:- och bara vara där på kristihim helgen när vagnen ska på plats, midsommar och så kanske en vecka till, det är dyra 4000:-. Dessutom tillkommer alla resor.

En annan aspekt är att jag vill dra med husvagnen till norge, och varför då sitta och åka 28 mil sydväst för att sedan åka norr ut igen för att efter semestern åka tillbaks till dalarna och ställa vagnen där, dvs ner igen för att sedan åka upp igen för att komma hem. Och sedan ner för att hämta hem den när säsongen är slut? Hänger ni med på funderingen..

Ja vi testa i år.
Vi bryter efter 35 år!!
Vi hör ju till inventarierna där.
Och det som kommer att vara mest påtagligt för alla som brukar fira midsommar där, förutom att vi inte är där, är väl att det inte är någon som spelar dragspel för barnen på den lövade vagnen, och inte pappa Leif med sin klarinett först i tåget med rankan till majstången (för de åker nog inte dit då de heller). Så jag hoppas de är ute i tid och får tag på musikanter för annars är det ingen riktig midsommar.

Det här lämnar vi.
   

Men oftast ser det ut så här på midsommar, våra "midsommar kläder" är på:


Och byter troligen till det här:
 
Så får vi se hu många i släkten som vill vara med på en NY midsommar i släkten eriksson/risshalls anda.



Kommentarer
Postat av: Carin K

en h'lsning fr[n Thailand d'r de inte har alla bokst'ver hihi hoppas ni har det bra p[ jobbet, det har vi h'r i v'rmen

h'lsa alla p[ jobbet

2009-03-14 @ 13:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0