Runt om mig

Nu kommer det igen....
Det är intressant med människor. Människor runt om mig. Det kan vara hemma, på jobbet, lätta bekantskaper, gamla bekanta osv...Eller människor som jag inte känner utan bara observerar på ICA tex.
Men det ÄR intressant.
Nu vill jag inte lämna ut någon (eller ingen nämnd ingen glömd ;-)) men jag bara fyller på i mitt förråd av allt man får höra och allt  kan man ju faktiskt "tänka på ett annat sätt". Man kan vända på det mesta och helt plötsligt få en ny syn på saker och ting. Ja det är sååååå himla intressant att lyssna, och att tänka vidare på. Ännu mer intressant är det när man upptäcker något hos sig själv som man kanske¨borde ändra på ...
Jag hävdar bestämt att man inte kan ändra något eller förstå något förrän man accepterat/insett att det är just så. 
Jag hävdar bestämt att om man gör något som inte fungerar, gör på något annat sätt. (låter lätt, men det går inte förrän man passerat förra punkten..)
Jag hävdar bestämt att om man stör sig på någon/något så kan man komma från den känslan, men det är för invecklat att beskriva nu. Jag kan ge ett exempel någon annan gång. Och det är häftigt när man kommer på, inser och kan styra de känslorna.

Jag ska nu fortsätta mitt intressanta samlande av ideer och kunskaper inom området, intressanta människor. DVS alla människor runt om mig. (men ni behöver inte vara rädda för det :-D)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0