Bara att göra det

Egentligen så borde allt vara så lätt att göra. 
Som det här med träning, när det känns tufft och segt att sticka ut så brukar jag tänka att "det bar bara att göra det" "ingen annan gör det åt dig" osv... och så drar jag ut.
Så borde det vara med andra saker också, som tex städning. Det är ju bara att göra det. Ingen annan gör det åt dig, osv..och så borde jag resa mig upp och städa. Men se ni det fungerar inte så.
Jag tänker tankarna, jag är motiverad men sedan är det någon liten del i mig som säger:
-Nä, vill inte!
Och då vinner den lilla rösten.
Undrar vad det är som gör detta motstånd, måste nog jobba vidare på det. 
För det är ju jätte skönt när det är ny städat, det ser så stort och fint ut då.
Men ändå så vill jag inte.
hm..
Jag sitter kvar i soffan och funderar vidare så länge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0