Ja jäklar så smart man är...not

Tänkte idag att jag skulle gå med stavar i en brant backe där vi bor. Hade planer på 10 gånger upp/ner.
Jo jäklar ja...
Brukar ju gå i en backe som är lite mildare och får då oftast lite astma.
Jag stavade iväg. Raska, stora steg.
Kom upp
Och där var det stop.
Astman kramade mina luftrör så kopiöst.
Ont ont.
Det vara bara att stå still en stund och sedan ta mig hem. Väl hemma kom hostan, hosta hosta hosta.
Kanske inte så smart eftersom jag redan innan var lite tät, piper lite mm.
Hur gammal är jag nu då..41...och hur länge har jag haft astma..lääänge. Smartskalle!
*
Men men det är bara att "på den igen", nästa gång tar jag 2 vändor i alla fall. OCH tar med mig astma sprayen. ;-)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du skulle ha tagit den vanliga promenaden med mig istället.

2009-11-12 @ 12:16:18
Postat av: Kicki

Lotta: Japp, helt rätt.

2009-11-12 @ 17:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0