Idiotiska landstinget

ja men ibland funderar man...
Idag hade jag tid på Kirurgen för koll. De hade skickats en remiss från vårdcentralen. Jag har väntat i 3 månader på denna tid och idag var det dags.
Det gällde att ta bort överskotts skinn från magen, sk bukplastik.
Jag är där 5 minuter innan tiden. Får vänta i 20 minuter.
Så kommer då äntligen snygga Klas S.
Hälsar, konstaterar att vi setts tidigare. Läser i journalen att det gäller en bukplastik och säger:
"Vi i Sundsvall gör inte de här operationerna"... "Det är nya direktiv och vi gör inte de här längre utan hänvisar alla patienter till privata kliniker"... "Kanske att vi ska göra dem nästa år igen, men just nu så gör vi de inte".
"Har du några fler frågor?"
Och det har jag väntat i 3 månader på, väntat 20minuter efter utsatt tid och betalat 150:- för.
Helt sjukt. Inte undra på att det är köer om läkarnas tid upptas av info av det här slaget.
Skicka ett brev för tusan!
Och nu måste jag få ihop 42.000kr...någon som har lite över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0