Storasyster = trygghet

Idag börjar yngsta sonen åk6, på en ny skola.
Föräldrar får följa med första dagen och jag frågar om jag ska följa. Han är lite pirrig, eftersom det är nytt. Ny skola, nya lärare, nya kompisar. Det är bara en tjej från gamla klassen som kommer med, ingen annan han känner.
"Nä Frida är ju där"
Så självklart svaret kom, en sådan trygghet han ser i storasyster som går två klasser över.
De är klara 15 minuter innan det är dags att gå till bussen, bara det att åka buss är ju nytt.
Så går de, och jag måste kika ut genom fönstret för att se på dem. 
Han med sin nyinköpta rygga.
Hon i tunika, tights och väska med massa pins.
Så stora de ser ut....mina två minsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0