Arbetssituation

Jag hade ett arbete där det var dålig ledning.
Man jobbade på callcentervis med mätning av tillgänglighet, samtal mm mm.
17% var långtidssjukskriven.
Jag kom därifrån med nöd och näppe levande. 
Till ett jobb som var raka motsatsen.
Det enda som var liknande var att man "pinnande" ärenden, men det gjorde mig inget, såg det som peppande att se hur många ärenden jag gjort och känna att jag klarade målet med råge.
Så kom omorganisationen.
Nu är jag där igen. På ett arbete modell callcenter. Med mätningar, styrningar, scheman som ändras hipp som happ och personalen mår dåligt.
Jag blundar, orkar inte engagera mig, orkar inte peppa och stötta. Jag blundar. Går dit och gör det jag ska och hoppas jag ska hålla ihop denna gång med.
Suck.

Kommentarer
Postat av: C

Synd att du inte orkar peppa, men det är ju INGEN som orkar det här längre

2010-12-14 @ 15:08:44
Postat av: Katarina

Mmmm C. Men det känns som om det vore att skicka sig själv in i den berömda väggen.

2010-12-14 @ 15:37:40
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0