Ljusgudstänst

Kom precis hem från kyrkan där jag varit på Ljusgudstjänst.
En massa små söta lucior, tärnor, tomtar, pepparkaksgummor/gubbar och någon stjärngosse. Jag var där för att titta på mina små guddöttrar.
En lagom avslappnad stämning som det ska vara när det är barn med.

Men jag har två punkter som jag tycker att man kunde avvarat.
*Jag tycker inte att man behöver ha med en vuxenkör som tar av tiden och står framför barnen, de kan vara med en annan söndag. Nog för att deras sånger var helt ok, men med tanke på alla barn som sitter och väntar på att sjunga eller på att få komma hem och äta och kanske sova middag, så hade man kunnat spara kören till en annan söndag.
*Sedan tycker jag inte att man ska tända fyra ljus när det är tredje advent….men det är min åsikt, ni andra får tycka vad ni vill.

I övrigt en skön start på söndagen. Glad tredje advent på er, nu ska jag tända tredje ljuset.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Instämmer helt med föregående skrivning. Barnen var ju jättesöta och det hade varit perfekt utan stora kören som ju var bra men som sagt var kunde väntat till en annan söndag.

2010-12-12 @ 22:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0