Vårdcentralen besök

Eftersom det känns som om jag har ngt skit i kroppen och eftersom jag får värsta astman efter skidåkning så bokades ett besökt på vårdcentralen.
Min underbara husläkare började med att konstatera "du ser ju inge sjuk ut"
Nä, kanske jag inte gör. Men det känns inte ok.
Lite prat, lite skoj,lite koll.
Test med PET mätare (kollar lungkapacitet) "men det där var ju dåligt" fick blåsa igen. "Hm. det var ju inte så bra".
Kollade ett gammalt värde från 2005 och det var ca 15% sämre och innan var det inte på topp.
Inte så konstigt att det blir värre när jag åker längdåkning och det känns som om jag tar slut.
så nu blir det minst dubbel dos mediciner i 14 dagar så ska vi se om det händer ngt.
Och ja Dr, om du läser, jag ska använda PEF mätaren lika flitigt som vågen...nästan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0