TjejVättern

Så var loppet över.
Jag hade kunnat haft bättre förutsättningar. Men det gick bra ändå.
Natten innan strulade hjärtat och jag fick bara en timmes sömn. När jag inte sover blir jag illamående och kan då som följd av detta inte äta. Så frukosten bestod av en kopp te och en hårdbrödskiva med smör. Kanske inte den bästa uppladdningen inför ett cykellopp.
Men jag packade med mig två mackor med mjukost, En päron Mer, två sportlunch, dextrosol. Dessutom stoppade jag i mig blåbärssoppa, bulle och te i de depåer som fanns (3st).
Vädret. Ja det regnade inte och det är jag tacksam över, men det blåste. Och som det blåste 11-12 m/s. Mestadels mot- och sidvind. Men jag var förvånad över att banan var så platt! det var en låååång backe vid Omberg, men annars inte något som var jobbigt, förutom vinden. Bitvis gjorde vinden det nästan omöjligt att hålla sig på vägen, ibland nästan omöjligt att komma framåt. Först efter 6 mil gick det att gå på det stora drevet och köra på växlarna 17-24.
Fick trevligt sällskap av en äldra dam som körde loppet för 20:e gången. Hon guidade mig i omgivningarna som vi passerade.
Efter 4 mil får jag känning i mitt höger knä. Det gör inte direkt ont, men det är på gång precis som när jag körde 7 mil hemma när jag tränade inför loppet. Efter 4 mil kom det då med.
Så det blev ett besök i sjukvårdstältet i depån 5,5mil. Jag fick linement och en elastiskbinda så var det bara att köra vidare och hoppas att det skulle hjälpa.
Efter 6 mil gör det ont.
Efter 7 mil gör det jätte ont
Vid 8 mil så är det bara att bita ihop och trampa med vänster och bara låta höger hänga med så att trampan kommer runt, men det gör jätte ont. Och ibland glömde jag bort mig och tog i med höger och då ropade jag AJ rakt ut. Men man kan ju inte bryta med "bara" 2 mil kvar. Så jag trampade vidare.
Jag sjöng lite för att tänka på något annat
När det gjorde som mest ont tänkte jag "inte grina, det tar sån energi av att gråta" så då sjöng jag igen.
Efter loppet var jag trött i ländryggen och axlarna men inget annat, inte det minsta trött i benen.
Och en tid på 5.33 är ju jätte bra. Hade tänkt mig under 6 timmar. Sagt att under 5 timmar är ju super och jag vet att under 5 timmar går det att köra om man har sovit, ätit och att det inte blåser, samt att kroppen håller ihop.
Så kanske det blir ett till lopp? Man vet aldrig.

Hur mår jag idag då. Dagen efter loppet.
Jag mår bra. Har inte ont alls (mer än i knä, vid belastning så som trappor och när jag reser mig etc).
Nu sitter jag i bilden i Motala och här får jag väl sitta en 7-8 timmar eftersom mannen är ute på sin 15 mil långa HalvVätternrunda. Han får sol, lite vind. Perfekta förhållanden alltså.


Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis!

2010-06-13 @ 22:17:12
URL: http://www.pepsoblaiseplejs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0