Helt otroliga barnprogram när vi var små

Barnen sitter vid middagen och pratar om det sämsta barnprogrammet. De har ju sett lite genom åren eftersom de är 12,15,17 nu. Men hur de än försöker hitta något så känner jag att det är dags att ge mig in i diskussionen.
"Spelar ingen roll vad ni säger, vi hade de sämsta"
Ta tex Vilse i pannkakan, Lillstrumpa och syster yster, Anita och Televinken, Drutten och Gena, John blund, Mumlan (som jag i.o.f.s gillade) ..ja listan kan göras lång. Jag goolar och hamnar på youtube och där finns de ju, nästan alla!
Ropar på 12 åringen som bara skrattar och ruskar på huvudet och frågar om jag verkligen tyckte det var bra, och det gjorde jag nog, förutom Vilse i pannkakan, men det var ju vad som fanns att se.
Lite längre fram kom Farbror Frippes skafferi och Fem Myror och då börjar det bli lite bättre program. Men de första 5 åren var nog bara mörker när det gäller barnprogram tror jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0