Hjälpverksamhet

Jag är med i Kiva och lånar ut pengar till grupper utomlands som behöver för att starta eller utöka sin verksamhet.
Har varit med i över ett år nu och det fungerar fantastiskt bra.
Jag har lånat ut till 7 olika grupper/personer i olika länder till olika ändamål.
Denna gång gick ett lån till en grupp i Cambodja
Mrs. Yoem Phalla was born in 1954, and she is a group leader. She was selected as the group leader by its four members. She and her husband, Mr. Yin Thuok, are farmers who own a plot of land, which they use to grow vegetables to make a living. But they do not have enough money to support their farm. So in order to do this, Mrs. Yoem Phalla decided to ask for a loan to buy farming supplies for growing vegetable crops.
Lätt sätt att hjälpatill. Jag lånar ut igen när jag fått mina pengar åter villket tar mellan 6-13 månader, det ser man när man läser info om gruppen. Brukar välja kort återbetalning så att jag snabbt kan låna ut igen men denna gång tar det lite längre tid vilket är helt ok.
Kul kul.

Kommentarer
Postat av: Ussie

Hej! Jag är journalist och skulle vilja intervjua dig

om detta. Om du mejlar mig, får du mina kontaktuppgifter.

Hälsningar

Ussie

2011-02-18 @ 16:05:20
Postat av: Katarina

Inte intresserad av att bli intervjuad, tack.

2011-02-18 @ 22:10:23
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0