"Spindeln i nätet"

Tycker du om att vara "spindeln i nätet" ? Var/är det poppulärt att skriva i jobb annonser.
Jag är en spindel i högsta grad.
För om man lever med en man som glömmer typ ALLT!!! (hemma relaterat) så måste man vara det.
Och så fixar och trixar man med mormor/morfar, som också glömmer (inte mormor)... för att allt ska gå ihop.
Morfar är tidsoptimist och har alltid varit.
Ringer till ditt och datt..
Så borde allt fungera.

Men inte ens en spindel kan ha koll på allt.
Tex inte när mannen ska på sjukhuet med sonen och tid är bokad i hans kalender, jag påminner med mail. Men timmarna innan är han inte nåbar på telefonen. Ja , då glöms det och så får vi betala besöket till landstinget trots att vi inte varit där. Då kan jag inte fixa och trixa.

Idag, eller  egentligen igår!!! som blev till idag...., skulle mannen kolla en vägbeskrivning till mig eftersom jag inte alls vet vart det är. Han skulle sedan höra av sig till mig om detta.
Kl är 15.45 om 15 minuter ska sonen vara "där" där som jag inte vet vart det är...
Självklart har jag fixat med mormor som ska skjutsa, hon kollade vägbeskrivning och allt var under kontroll. Mormor är alltid tidig, så när kl passerat 15.30 funderade jag vart hon var (skulle komma 15.30).
"ja men har morfar inte kommit", säger hon. (han som är tidsoptimist...)
Nå ja han kommer strax efter...står utanför huset och pratar med sonen, lunkar till bilen. så åker de och jag tänker "nu måste de skynda sig"
Då ringer sonen: "Vart ska vi då"
Det är då man vill bryta ihop. Men jag vet ju inte!!
Mormor har kollat, skrivit en vägbeskrivning till morfar som han inte hade en aning om..eller något i den stilen.
Undrar just om de hinner til kl. 16?? det tar nog minst 25-30 min dit normalt...tveksamt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0