Kommunikation förälder/barn

Idag åkte jag på ICA efter jobbet. Framför mig i kön står en mamma (tror jag..om hon inte var ung mormor? eller så var det en gammal mamma..) ..i alla fall så skulle barnet få en Bamse tidning.
Pojken sitter i en sittvagn, med benen i en åkpåse.
Så säger mamman upprepade gånger.
"Lägg tidningen här (och pekar på bandet), du måste lägga upp den här..Lägg tidningen här, vi måste betala den"
och så höll hon på säkert ett tio tal gånger och jag tänkte: "Men lägg tidningen där själv!"
Så när pojken äntligen kommer på att han måste lägga tidningen där och börjar resa sig, bökandes ur åkpåsen för att ställa sig i vagnen så att han kan nå upp på varubandet. Då höjer mamman rösten och skäller på honom för att han får inte klättra i vagnen!!!
"Sätt dej ner! Du får inte klättra i vagnen har jag ju sagt! Sätt dig!"
"Ja men lägg den här nu då, så sätter du dig sedan och SITTER STILL!!"

Ja men va !!! ibland funderar man vad folk har där uppe!
Begåvat va?? NÄÄ
Dubbla budskap? JAA
Tydlig som förälder? Skulle inte tro det...
Man ska tydligen aldrig sluta förvånas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0