Tänk om man kunde räkna så här?

Om jag normalt jobbar 8-16.30
Men åker in redan till kl 7 då är dagen klar 15.30
Så tar jag flex en timme då blir det 7-14.30
Så tar jag friskvård en timme då blir det 7-13.30
Ok. Jag ska alltså sluta 13.30 är ni med?
MEN...
så bestämmer jag mig för att stanna ett tag. Då jobbar jag ju längre/senare än vad jag skulle och då borde det väl bli övertid....så om jag stannar till 17.30 har jag jobbat in 4 övertidstimmar men bara varit en timme längre på jobbet än normalt.....
Tror ni chefen köper det?
Nä, inte jag heller...men håll med om att det är bra :-D

Kommentarer
Postat av: Helene Taflin

Här var det nån som hade funderat...

2009-05-15 @ 21:52:22
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=taflin
Postat av: Katarina

Helene: Nä jag funderade inte, det bara poppade upp och kändes jätte bra :-D



(ganska typiskt ex. för mina ideer som poppar upp, säger nog de som känt mig länge)

2009-05-17 @ 09:40:05
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0