25-30 kg viktvästar?

Promenaden idag var en arbets seger. Men jag kom runt och på rekord tid, tror jag.
Gick och funderade varför jag alltid blir svettigast, flåsigast när jag är ute och går med mina väninnor.
(Har en väninna som jag går ofta med och en som det bara blir någon gång om året med.)

Kom då på detta!
Jag har kanske taskigare kondis rent allmänt men jag har också astma, fibromyalgi och taskigt hjärta.
Dessutom så väger jag väl en 25-30 kg mer.
För att vi ska få ungefär samma utgångsläge tänkte jag så här.

Först kan de sitta lite i skäddarställning så att höftlederna kommer i ytterläge och gör ont, så är det...
Sedan kan de sätta en klämma på näsan (så de inte fuskar) för att med munnen andas genom ett par sugrör, så beskriver man ibland ett astma anfall. Men eftersom jag inte blir "tok dålig" så får de kanske ta fyra sugrör.
Och sedan skulle jag villa låna viktvästar på en 25-30kg, någon som vet vart man kan låna?
Förutsättningarna klara!

Så Karin Lu och Gabbi, era smala skrällen! På med näsklämma in med sugrören och häng på er västarna så går vi den låååååånga rundan ;-)

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Haha - bring it on babe! ;) KRAMAR

2007-08-23 @ 22:53:09
URL: http://fyragryn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0