mer nej.

Så satt jag ute i sommarstugan, jo det är mina föräldrars men det är liksom våran med, pratade med mamma och pappa och inser att Nej perioden kommer även vid 68 års ålder (tänker då på min käre far).
Inser efter ett tag att han kanske kom i nej perioden när han var 13 och kom inte ur den. Men har är egentligen ingen "riktig" nejsägare, bara när mamma kommenterar hur han ska göra eller inte göra, då är allt Nej...Kanske det finns en trotsålder som är konstant?

Funderar vidare och kommer då ihåg farmor, som tyvärr inte lever längre, och hon kunde säga nej hon med.
Tex när man spelade TP. Du satt hon oftast lite bredvid oss som spelade och var själv inte med. Men att kommentera och svara kunde hon ändå inte låta bli med. När vi då frågade om hon ville vara med så fick man ett bestämt "Nej jag ska inte vara med". Så spelade vi vidare och hon svara som vanligt ändå! (Dessutom fuskade hon i kortspel)

Det kanske är något släkt drag? som hoppat över min generation....och är nu tillbaks hos 13 åringen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0