Barn som slåss och sparkas

Vad är det med barn som helt oprovacerat slåss eller sparkas?

Min yngsta son har en kille i klassen som bara snärtar till någon när han passerar i klassrummet.
Eller som här om dagen när han sparkade sonen på smalbenen i duschen när de haft gympa?
Eller femmorna som de byter om samtigt som när det är gympa. Där har de både slagit treorna och filmat dem när de byter om och där en kille sa:
"Öh kan du sopa till den där trean" till en klasskompis och klasskompisen går och slår till vår son, jag menar....varför? hur kommer det sig att man ens kommer på tanken? hur ser det ut hemma hos dem?

Jag har lärt mina bar att man slåss inte!
(Men ibland önskar jag att de ville slå tillbaks...hårt!)




Till saken hör att sonen varken slåss eller är kaxig. Snäll, ödmjuk och mer empatisk unge får man leta efter.

Kommentarer
Postat av: KimJ

Ha en bra dag! Kram KimJ

2007-11-22 @ 13:02:52
URL: http://kimj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0