Min saknade farfar

För ett tag sedan berättade jag om min farfar som jag letar efter.
Nu har det hänt lite.
Troligtvis är det så här.

Han föddes 1915 i gävle.
Gifte sig med en kvinna som var född 1920
Fick barn 1939, en son, samma år som mon pappa föddes. (En son i jan och en i maj, inte så vanligt kanske)
Fick ytterligare en son 1962
(ev en som till som avled tidigt, vet ej säkert)
Bodde i Avesta.
Dog 2002

Så pappa har en bror som är lika gammal som han. Jag har alltså två till farbröder varav den ena bara är 6 år äldre än jag. Jag har dessutom kusiner, två vad jag vet, en kille och en tjej som är födda 1976och 1979.
Och alla dem är jag lika mycket släkt med som de farbrödre, faster och kusiner som jag har vuxit upp med i släkten ( eftersom de har en annan pappa än min pappa).

Skulle sååå himla gärna se kort på min farfar och även på min fars bror. Tänk om de är jättelika varandra....
Men hur kommer man efter 68 år och säger:
 "Hej, du har en borsa till.." "Eller din pappa var min farfar..." "Du är min farbror..."

SVÅRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0