Övervikt eller underlängd?

efter ett samtal i bilen här om dagen har jag konstaterat att jag lider av underlängd.
Inte över vikt.
Om jag var längre skulle jag inte väga för mycket (om jag väger som idag), det är sant.
Och i dagsläget lider jag inte av att väga för mycket. DÄREMOT lider jag ibland av att jag är för kort i förhållande till min vikt, och även ovasett vikt.
Jag når inte upp på översta hyllan i köket, för kort.
Jag når inte att skrapa hela bilens framruta, för kort och för stor bil.
Jag når inte upp, på många olika saker, för kort.
Byxor är oflta långa i benen, för kort.
Mitt BMI ligger runt 30, MEN om jag var 10 cm längre skulle det vara runt 27 och om jag var 17 cm längre skulle det vara ca 25!!!
Alltså lider jag av underlängd.

Kommentarer
Postat av: Jenny E

SÅ skönt sätt att se på det hela!

Fick höra ett nytt ord i helgen på de där eländiga valkarna som finns här och var - vällevnadsvolanger! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0