1992-08-01

Då gifte vi oss.
Det var en varm dag med perfekt väder för ett brudpar och dess gäster.
Allt gick bra..., eller nästan allt gick bra.
Mina två kompisar som skulle sjunga i början åkte till fel kyrka. Kom med andan i halsen och sjöng trots paniken bra. När vi skulle gå ut väntade vi på att trumpeten skulle falla in i orgelspelet, men den kom aldrig för att trumpetaren tagit fel på tiden och kom en timme senare... Men det gick ju bra att vandra ut ur kyrkan till orgeltoner enbart.
Sedan stundade festen på ett av stadens stadsberg, otrolig bra service och allt flöt på med god mat, tårta i våningar, paketöppning och dans till pappas musicerande.
Hem kom vi till lägenheten, kollade runt om det varit någon där som gjort bus.
Rätt slut efter dagen hamnade vi i soffan framför tv:n och om jag minns rätt var det Lagens Änglar som visades då.
Avslappnat och skönt och jag var nu Fru och hade fått mig en Man.

Efter allt kalasande åkte vi på resa till Grekland och resmålet Parga som då var ett nytt resmål. Litet härligt och ännu inte exploaterat för en massa turister. Vi badade, vandrade och mådde gott i värmen.
Det var 1992, 16 år sedan.
Ibland känns det som nyss, Ibland sååå länge sedan. Men det är väl så det är när man lever livet hårda skola, ibland flyter det på utan problem. Några gånger är det tuffare, men trots allt så har 16 år gått, lätt, fort och varit bra.
Så jag vill säga... GRATTIS PÅ OSS MANNEN det har vi gjort bra.!!


(som vanligt är det barnen som står för servering och "fin dukning" idag liksom tidigare år, de är nu 10,12,14 år och vi hoppas det går bra även i år)

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Bamsigaste grattiskramarna kommer från ett par gator bort. Njut av jubiléet och var rädda om varandra. Och jag - ni HAR gjort (och gör) det bra!

2008-08-01 @ 21:11:10
URL: http://blogg.alltombarn.se/gabriella/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0