Åter efter en helg i Dalarna

Jag som var så fast i mitt beslut att bryta traditionen.
Nu var vi på platsen i helgen och det är ju så skönt där så man blir tveksam. Mamma hade haft precis samma tanke och känsla. Men jag tror ändå att säsongsplats blir det inte fler gånger och inte heller midsommar. Men en vecka eller så kan man ju åka dit.

Vi var nere långhelg med ett bonusbarn med oss. Det blev standard turen med Isala LadaFalugruva, Rodel i rättvik  och Gocart i Amsberg mm precis som när bonusbarnets storbror var med för något år sedan. dessutom fick vi bevittna en vacker månförmörkelse, vi hittade satelliter och såg något märkligt stjärnfall...eller vad det var....vi blev rädda alla tre som stod ute och barnen ville raskt gå in...det var verkligen mysko det som for framför oss...

Denna helg var speciell på ett annat sätt med. På lördagkvällen kom en familj till oss och grillade.  Den ena av döttrarna var med, och henne har jag inte träffat på en massa massa år. 30 år sedan de var på campingen med egen vagn. Kanske har vi träffats senare, men det var länge sedan i alla fall.
Jätte trevligt, massor med skratt och gamla minnen. Och tänk så konstigt att då för 30 år sedan var jag 10 och hon var 15 och nu idag så kändes det som igår....

               

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag instämmer helt, det var jättetrevligt och det var precis som om det var nyss vi träffades!

Hälsa alla så gott och så hoppas jag att vi syns snart igen.



Kram

2008-08-17 @ 23:00:39
Postat av: Helene Nilsson

Vart var det ni hade husvagnen säsongsuppställd? Har ni haft den där i många år?

2008-08-20 @ 21:17:37
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0