Allgeritabletterna går åt nu tydligen..

Ja så var det dags för nästa med utslag.
Axel är torr i huden nu när det är vinter. Nyss skulle mannen smörja in honom i armvecken och strax efter såg det ut som om huden "bubblade" upp och vart knölig, prickig och kliande.
Först fattade vi inte varför.
Sedan kom jag på vad det var.
(Nu är kl 23.00 0ch kl 17.30 åt vi mat. Mannen avslutade med pepparkaka med lite mögelost på.)
det måste ha varit kvar spår av osten på hans händer! och vips!

Tablett och salva. Går över snart.

Samma sak hände när axel var liten och mannen skulle pussa godnatt.
Då hade mannen ätit ostkrokar tidigare på kvällen och vips så hade vi en son med tjocka tjocka läppar. Först funderade vi på tandrämen men det var ingen ny sort, sedan kom vi på.
Konstigt att det bara händer när det är mannen som ätit ngt...Eller, kanske inte.. eftersom jag tänker på detta och går och tvättar mig om händer/munnen direkt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Läskigt med så kraftiga allergier! Jag har alltid kännt mig nojjig gällande dessa allergier....med all rätt inser jag! Hoppas att ni i övrigt haft en fin jul. Önskar er en bra nyårshelg, utan besök på akuten.

2008-12-28 @ 21:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0