Majstången kom upp

I år igen står den nu vacker på vår halvö i svärdsjön. Lika vacker som vanligt med lupiner, blåklockor, prästkragar mm.
Allt följde traditionen som vi varit med om nu i 34 år på denna plats.
Härligt var att se alla barn som dansade runt stången och lika härligt var det att se midsommaraftonens fördelsdagsbarn som hade en enda önskan nu när hon fyllde 90 år. Den önskan var att få komma ut till campingen i svärdsjö som hon varit vid i så många år tidigare.
Nu var hon med och firade, bar rankan och klädde majstången på 90 års dagen iklädd Stora Tuna dräkten som hon sydde för över 30 år sedan.
Här föjer några bilder.

                   

Bilder:
Judit 90-år. Min guddotter och min mamma. På väg med rankan.

Min yngsta son. Min äldsta son. Spelemän (c´Calle, min pappa Leif och Bertil).

Roddtävlings starten. Min man, barnens kusin, sonen, jag med yngsta, min bror och min guddotter. Yngsta sonen ror med kusinen. Jag i midsommar vimlet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0