Jobbintervjuer och referenser

Ska på ytterligare intervjuer och sitter och funderar lite.
På ett av jobben jag sökt så vill de ha referenser från minst två chefer. Inte intresserade av kolleger eller liknande.
Ibland kan jag tycka att det är lite konstigt att så kategoriskt välja enbart chefer.
Jag har refererat till tre chefer men samtidigt så är det ju tex KB som jag jobbade med, som jag lärde upp när hon kom till det jobbet..det är ju hon som verkligen kan berätta vem jag är och hur jag är i mitt jobb. Eller kollegan KN som började samtidigt med mig, vi som gått igenom utbildningar tillsammans som kämpat sida vid sida. Hon kan verkligen berätta. Eller alla andra som ser mig i mitt dagliga arbete.
Men chefen som visar sig någon gång ibland och som i bästa fall får rapporter om hur det går...är det verkligen den bästa personen att kontakta om företaget är intresserad av mig som arbetskraft/person??

Jag vet inte...

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Senaste jobbet jag sökte ville de faktiskt ha referens från både chef och personal. Men jag håller med dig, en korrekt personbeskrivning får man ju bäst av den man jobbat tajtast med.

2008-05-17 @ 18:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0