Jag gillar IKEA men...

Jag förstår inte varför de säljer garderobsdörrar separat när gångärn och handtag följer med garderobs stommarna??
Det är väl ingen som vill ha bara en dörr utan hadtag och gångärn....
Vi köpte 4 dörrar summa 3000kr. De sa att gångärn och handtag skulle var med..det var de inte. Och när vi (min pappa) åkte dit så fick vi beskedet att de var inte med dörrarna de var med stommarna som de skulle följa med.
Vi skulle kunna beställa 16 gångärn och det kostar oss 250 kr + vad nu handtagen kostar. Nej tack.
Det här är första gången jag känner att jag bojkottar IKEA, dels pga att de lämnar fel information, dels för att nu blir det 250kr+ ?? mer än vi tänkt och dels för proncipen att sälja dörrar lösa som man inte kan hänga upp. Sälj en komplett garderob så behöver man inte fundera. (inte aktuellt för oss)

Så nu blir det Silvan, Bauhaus eller k-rauta och OM vi inte hittar det vi vill blir det kanske IKEA ändå men bara för en stång och ett tygstycke som täcker våra fyra garderobsstommar. Ett draperi helt enkelt. Billigt och bra.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Antagligen för att man tjänar mer pengar på att sälja dem var för sig! Håller med dig... måste vara helt idiotiskt!!



Varm kram.. i höstrusket!



2008-11-15 @ 08:57:14
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0