Tips till er med IBS

Jag måste tipsa om något som verkar hjälpa mig jätte bra när det gäller IBS (colon irritable).
Jag gick till en tjej som håller på med akupunktur och kinesiska örter mm. Rekomenderad av en bekant som blivit jätte bra i magen, hon hade ätiti örter och tagit akupunktur. Akupunktur är inte något för mig eftersom jag har fobi för stick/nålar men äta örter kan jag tänka mig.

Berställde tid och gick dit, hon kände på min puls och konstaterade en massa...Fick två olika sorters örter som skulle hjälpa mig med magen, smärta, menstruation mm.
3ggr/dag vid mat, 8 tabletter av varje ört. Och nu efter nästan en månad så har min mage fungerat fanastiskt!! och en del annat också för den delen. OTROLIGT.
Hon var inte säker på om det skulle räcka med bara örterna utan att ta akupunktur, men det fungerar faktiskt.
Jag skulle även tänka på att inte dricka eller äta kallt. 
Inte äta bla apelsiner och undvika mjölkprodukter. (har testat att utesluta mjölkprodukter tidigare och det inte fungerat) men nu med örterna så är det faktiskt stoooooor skillnad.
Ingen akut spring på toa med knipande mage.
Testa!!

Jag gick till Hälsokällan i sundsvall till Pernilla, men det finns säkert någon i andra städer också.

Om två veckor börjar jag även i en medicinsk qigong kurs, så sedan blir jag förhoppningsvis bara bättre och bättre.

Kommentarer
Postat av: mamma

Va kul att det verkar hjälpa. Toppen.

2008-09-20 @ 10:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0