vad är det med vissa Bilförsäljare?

Nu drar jag inte alla över en kam, men ibland funderar man hur så många speciella människor kan hamna på samma ställe.....
Så här är det.

Vi tänkte byta bil, i våras. Var till en bilfirma i vår närhet. Provade bilen, pratade lite och de skulle räkna och återkomma.
De återkom aldrig.
Åkte någon månad senare till samma firma igen. Söndags öppet. Var där i ca 30 minuter och det fanns ingen där....vi åte hem igen.
Nu är det höst, det har gått ungefär ett halvt år sedan första besöket försöket. Igår vad vi dit igen.

Bakgrund: Vi är intresserade av en Ford S-max.

Då börjar säljaren med att säga:
"Nä, jag har aldrig gillat Ford".
Nä hä men vi har bra erfarenhet av dem , försökte jag få fram.
"Ja men om du sitter i en volvo och går sedan och sätter dig i en Ford så är det som att sätta sig i en Japsare, plastigt och hårt"...

Öh,jag fattar noll..men fortsätter öndp prata med denne man som berättar om sina höns han har på sommaren!!!!.Intresserad? NOT!!!

Så säger han:
"ja men det är väl bara att köpa bilen då"
Ja, säger jag. Vi är ju intresserade har bara inte bestäm oss för om vi ska ha en bensin eller diesel.
Och då..säger han...som har en bensin till salu...
"nä men det finns ju inget alternativ, det är ju bättre med diesel om man kollar framåt. Och att de är dyrare på skatt, det  tjänar du in på 800 mil" (vilket man inte gör....)

Nu närmar sig klockan 18 och de ska stänga.
Jag: "ja men vi skulle kanske ta och testa den" och så tänker jag att han ska erbjuda oss att låna den till nästa dag.
Men då typ följer han oss mot dörren och säger att det går bra att komma en annan dag....

MEN BEHÅLL BILEN DÅ GUBBJ-L!!






Letade på internet och hittade en intressant bil i göteborg. Ringer dem.
Ber dem räkna på mellanpris..."då måste du vända dig till din lokala återförsäljare och göra affären med dem, så skickar vi upp bilen sedan" . DVS Jag måste ringa samma bilfirma IGEN !!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0