Inte klaga blogg

Nä det här var inte tänkt som en blogg som skulle handla om sjukdomar.
Den här bloggen skulle vara om allt! Och mycket om att Njuta av Livet.
Och jag tycker nog att jag gör det rätt bra, alltså att njuta av livet. Men ibland känns det motigt.
Jag kommer precis upp till ytan.. så smäller det igen.
Tre underbara händelser
1994
1996
1998
Då föddes mina barn.
Flera år med in och ut på barnsjukhuset för astma och födoämnesallergier
Sedan föjer några år av bergochdalbana
Flera år med flera lunginflammationer, bihåleinflammationer som var och en tog över 1 1/2 månad att läka ut.

2001 Startar år av sjukskrivning med en inflammerad axel som bilr felbehandlad av feelgood, är nu mer eller mindre   kronisk. På hösten ett gallstensanfall utan like.
2002 Hamnar på akuten med hjärtrusning och troligen hjärtmuskelinflammation
2003 status "lika". inflammationen ger sig nåot med hjälp av en sjukgymnast som jag besökte 10ggr i stockholm....nästan 40 mil från mig enkel resa. Hjärtutredning
2004 Känner mig lite bättre, börjar tro på en framtid. Pluggar. Fortfarande hjärtutredning
2005 hjärtutredning. Fibromyalgiutredning
2006 Fibromyalgi diagnos. Hjärtutredning (under alla år från feb 2002 åkte jag in och ut på medicinakuten)
2007 Skulle börja jobba men får en CMV infektion med feber i 7-8 veckor, blev lite senare jobbstart. Hjärtutredning.
2008 Jag börjar må rätt ok, eller i alla fall så har jag lärt mig hantera mycket av det som sker i kroppen.
DÅ! när jag börjar få koll på mig. DÅ blir mannen sjuk i en kronisk sällsynt sjukdom som gör att han nästan inte klara sig.
Men det går bra och han mår med medicinering bra, annars dör han.
2009 i våras. Får jag cystor på äggstockarna och har ont i veckor. Lite senare får jag ett till gallstensanfall och åker för första gången abulans. Sonen faller På ski´dor i funparken och håller på med en utredning av rygg och nacke.
NU! när mannen mår ok med sina mediciner. Jag mår rätt ok med mina mediciner. Jag har ett nytt jobb som är bra men en bra chef för en gångs skull.
JA DÅ får min pappa cancer och det snabbt och elakt.

Ja men nu räcker det! Nu vill vi kunna andas ut.
Pappa ska få bo i sitt nybyggda hus med mamma och bara ha det bra
Vi ska förhoppningsvis inte behöva springa på en massa koller, det få vara som det är.
Vi orkar inte vara sjuka. Vi har inte tid lust eller kraft för det.
Vi vill sitta vid havet, fiska lite, äta gott. Prata och skoja, käftas lite.
Ja nu måste vi lösa det här och sedan får någon annan familj ta över bollen ett tag för nu vill vi verkligen

NJUTA AV LIVET

Kommentarer
Postat av: Asa Eden

Raring du, det har varit mycket!!

Du har fatt skinn pa nasan under de senaste aren - mer skinn an du onskat.

Det later ju rejalt elandigt med din pappa oxa, hoppas innerligt att allt gar bra for er.

Svett-klibbiga (pust!) kramar fran soder

Tappa int' sugen!!

2009-08-10 @ 00:10:25
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0