Min lilla tjej fyller 13 år!!

Nyss har vi klarat av en 70 åring, en 15 åring och nu är det dags för en tonåring.


Frida fyller 13 år, fredag 6 februari.

Tänk att du blir tonåring.
När du föddes så gick det rätt snabbt och vi jobbade på bra.
Detta var första gången jag fattade hur jag skulle hjälpa till att få ut dig, med storebror var det bara kaos.
Men även om det gjorde fruktansvärt ont.... så var det lite häftigt.
Jag tittade på en skada i taket i förlossningsrummet och i mitt huvud sjöng jag barnsånger, som Pippi Långstrump och andra sånger, bara för att inte förlora kontrollen inte tappa koncentrationen.
Mannen satt brevid och sa "titta på mig, titta i mina ögon" och jag tänkte ALDRIG I LIVET om jag slutar "sjunga" nu så kommer jag att bryta ihop.

Så kom du till världen Längd 50 och vikt 3.630
Det tog en stund, du låg på min mage och jag frågade om det var en tjej eller en kille. De berättade att det var en tjej och jag tänkte "Yes" jag ville ha en tjej.

Sedan bajsade du ner dig och mig, barnmorskan fick gå och bada dig och sedan visades du upp i korridoren för alla "Kolla här, en nybadad bäbis! det är det inte ofta ni ser" sa sköterskan och visade dig för alla som var där.

Du var inte alls lik din storebror men däremot kunde man se drag av din mormor, direkt där på BB. Munnen framför allt, det är mormors mun.
När vi åkte hem kom vi till en pappa som skötte om storebror som hade lunginflammation, en liten storebror som bara var 2 år. Men åh så skönt det var att vara hemma.
Du är nu både lillasyster och storasyter, och det hanterar du galant.

Jag ser mig själv i dig ibland, det är kul och ibland skrämmande ;-)
Du är perfekt!
Och nu är du jätte nöjd, eftersom du nu är längre än mig. Idag märkte vi det måste ha tagit ett par centimeter på natten...

Så GRATTIS 13-åringen
Älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Jessica

TACK för titten och omtanken.

Kram

2009-02-06 @ 08:40:54
URL: http://jh73.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Att fylla tonåring är STORT!! Å jag förstår ju att du är en mycket stolt mamma... och jag ler när jag läser att hon bajsade ner sig... för Carolina hade gjort precis samma sak när hon dök fram där på BB. Hon var alldeles grön... "min vän från Mars" brukar vi skämta med henne om.



Mailar dig senare... jösses, det har varit så mycket annat med måste-fokus nu, men ditt mail var fullt av mycket bra tänk! Och jag har varit in på Humanovas hemsida och kikat litegrann...



Varm kram.. och en stor grattis-hälsning till födelsedagsbarnet förstås!

2009-02-06 @ 10:53:03
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Isabelle

GRATTIS till Frida!!!

2009-02-06 @ 14:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0